dimarts, 5 de maig del 2015

Has de tenir clar que vols fer en el moment de fotografiar...

Aquest és el comentari que l'altre dia un amic i reconegut fotograf hem va dir i que m' ha donat molt que pensar, i crec que pot ser una de les claus per a millorar en la fotografia.

Jo, normalment hem deixo portar per el que veig, pero pensant amb el que faig en el moment previ a plantar el trespeus i apretar el disparador crec que realment no observo detingudament, no composo mentalment, no hem faig un esquema mental del que tinc davant, no busco un millor punt de vista... 

Hem deixo portar per l'adrenalina del moment i no faig un analisi en fred per poder extreu-re el millor "suc" del moment que tinc davant. 

Aquests darrers dies he visitat per primera vegada les Illes Canàries i he pogut comprovar en les meves pròpies carns que aquest plantejament és molt important i bàsic per a conseguir una bona fotografia. Esta clar que aquesta idea del que vols fer comportar moltes més coses que la visualització i la conceptualització del que es vol plasmar... Per mi significa un coneixament profund de les capacitats de la càmera per poder arribar o extreu-re'n el màxim rendiment. així com tenir una tècnica molt depurada, només així crec que es genera la diferencia entre una fotografia i una bona fotografia...
Potser diria entre una fotografia que alguns en diem documentalista i una altre fotografia artistica d'aquelles on es reconeixible l'autor o de les que t'impacten.



12 comentaris:

  1. Esteve yo creo que eso nos pasa a muchos de nosotros, seleccionar el encuadre a primer golpe de vista sin probar otras posibilidades porque ese parece el mejor. Pero eso requiere casi siempre posibilidad de repetir visita, y cuando estás en situaciones como la de ésta foto la rapidez es fundamental. Esta imagen con un margen de media hora estoy seguro que cambia totalmente. Lo que si me he dado cuenta es que conforme pasan los años "olfateo" mucho mejor las composiciones, experiencia vamos. Un bella imagen, dinamismo contra quietud en el pp, con fuerza. Un abrazo

    ResponElimina
    Respostes
    1. Si esta claro que el olfato se mejora con tiempo y experiencia...

      Elimina
  2. A mi em passa que quan vas a un lloc conegut i com sempre (en foto de paisatge) treballo amb la mateixa òptica, la composició em surt de forma força natural. Per dir-hi d,una altra manera, hi veig amb 14 mm :-) Com diu en Jose Fdz això ho dona l,experiència. Una abraçada

    ResponElimina
  3. tenir clar què vols fer no pots respondre: una foto maca?

    ResponElimina
  4. Jo sóc d'aquells que em costa composar abans de montar el trespeus.
    Mica en mica n'apendrem Esteve
    Salut!!

    ResponElimina
  5. De vegades he sortit de casa amb la idea clara de la foto que volia fer i al arribar al lloc les condicions eren del tot diferents,la mare natura et prepara l'escenari, tu has de ser prou ingeniós com per treure-li el suc i de vegades en un espai de temps ben curt.
    Un dia vaig anar a Tavertet esperant tempestes i les tempestes es van produïr si, però en una altre orientació, al final vaig tornar amb boires que pentinaven arbres i els camps.
    Res a veure del que tenia pensat.

    Un altre cosa és sortir de casa amb la foto que tu vols construir ; com una via lactea amb una figura humana o un macro determinat.

    Salutacions.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Tens raó amb elq ue escrius, pero i quan vas de viatge a un lloc i que possiblement no hi tornaràs i veus una localització potent pero has d'afinar l'enquadrament... Molts items a decidir!

      Elimina
  6. Complicat això que dius Esteve! Jo crec que aquí està la gracia del tema, l'enquadre i composició final és bàsica per a obtenir "la foto" i no una foto més d'aquell lloc o situació. Per això lo important és el fotògrafi la seva visió junt amb la seva experiència.
    M'agrada aquest moment que has cap tat company!
    :)

    ResponElimina