dissabte, 28 de març del 2015

Els blogs estan passats de moda?


Aquests dies he estat fent "dissabte", eliminant un munt de fotografies ja siguin mal enfocades, mal exposades o simplement eren un "trunyo" insalvable fins i tot per el millor expert en photoshop... Doncs recordo vagament que tinc una web abandonada des de fa un parell d'anys i pensava actualitzar-la una mica i m'ha vingut al cap la quantitat de blogs i webs que segueixo i que no s'actualitzen des de fa un munt de temps, alguns anys i tot.

Aixó m'ha fet pensar en si realment un blog o una web avui en dia estan desfassats, antiquats o simplement no són eines altament comercials, cosa que no es el meu cas. Recordo haver llegit algun post per el facebook d'algun fotograf de renom on es preguntava si algunes webs o galeries fotogràfiques eren bones eines per donar-se a coneixer comercialment...  

Es evident que per a temes comercials es necessari pertanyer en un lloc on hi hagi molt de tràfic de visites pero per als que son nomes aficionats com jo que necessitem o volem per a les nostres fotografies?

Hi ha fotografs aficionats que no volen o no creuen convenient "ensenyar" les seves creacions i per tant resten desconeguts per la resta a no sé que els coneguis personalment. Pero per la gran majoria volem publicar les nostres fotografies ja sigui per enaltiment de l'ego o simplement per aficció i aprenentage dels comentaris que generen.

Pero la moda dels blogs, webs i demés que fa uns pocs anys tothom tenia i actualitzava regularment han anat quedan "aturades" i desactualitzades. I hem pregunto el perque?

Potser és la pressió extra que es genera de publicar regularment una bona fotografia...
Potser és la falta de motivació per els pocs comentaris o seguidors i fa baixar el souffle de l'ego...
Potser és la sobre saturació de xarxes socials, publicant a twitter, facebook, 500px, whytake...
Potser és mes fàcil "penjar" una fotografia al facebook per exemple que fer una entrada al blog...
Potser només es publica en webs especialitzades en "likes" a dojo...
Potser ja no fas fotografia...

Ni idea, tot i que crec que es una eina que comença a estar desfassada, doncs no es àgil per als estandards d'avui en dia,  pero en el meu cas, de moment continuaré publicant perque es una eina vàlida per el que jo vull...











24 comentaris:

  1. En mi opinión mantenr un blog requiere un gran esfuerzo para el que lo escribe, y si esa persona no es un profesional que deba darse a conocer o vender sus servicios, el esfuerzo es aun mayor. Y lo es sobre todo si te marcas un nivel de calidad. Conseguir fotos de calidad compartiéndolas con el resto de actividades y responsabilidades personales de tu vida es muy difícil. Yo me estoy dando cuenta que la inmediatez del FB y redes parecidas es muy atrayente, pero si realmente publicas aquellas fotos que signifiquen algo para ti o tengan la calidad que tu exiges, veo que son herramientas complementarias, que incluso ni se solapan. Ahora bien si lo que prima en cada uno es el ego del "me gusta" que duda cabe que un blog está en total desventaja con respecto a cualquier otra herramienta. Mantener un blog regularmente, lo sabes perfectamente, requiere mucho esfuerzo porque has de contar algo y para eso debes tenerlo. Bella abstracción la que nos muestras hoy Esteve

    ResponElimina
  2. Si et tinc que dir la veritat, m'és igual si estan passats de moda, ja fa més de 5 anys que tinc el bloc, quan vaig començar no n'hi havien tants, desprès varen tenir un "boom" i com tots els booms, un cop passat un temps queden els que tenen que quedar.
    De vegades m'he plantejat de deixar-lo per la feina extra que requereix però al final crec que no tinc res que reflecteixi millor el que soc o faig fotogràficament que el meu bloc, amb tots els seguidors i detractors, que de tot i ha i de tot hi ha d'haver...
    No té l'immediatesa que diu el José del facebook però jo afegeixo: "ni ganes!!" ja que el bloc perdura i el facebook és el moment, un cop passat un temps, cada vegada més curt... la teva foto, publicació o el que hagis compartit, queda diluït per la gran quantitat de publicacions similars, a més, el likes, son likes socials, la prova és fàcil de fer, estas un mes sense posar-ne cap i veuràs on quedes... aquest lloc on has quedat, és el teu, el meu o els dels que busquen la realitat i no el reconeixement "comprat"... en fi, una entrada que pot donar molt de si però evidentment no tothom diu el que pensa com el José o jo...
    La foto, que dir?? em porta molts records, dies gloriosos que no m'importaria tornar a repetir en un lloc paradisíac.

    ResponElimina
  3. Soc bloguero des de fa uns pocs anys ( 6 amb el de caiac i estic al tercer de fotografia) i m'agrada publicar tot el que sé, el dia que no tingui res a explicar doncs entraran els blogs en estat letàrgic.
    Si que hi ha una exigència en la freqüència de publicació, i aquí rau el "handicap", ja que mantenir-lo no és gens fàcil. Per sort el "face" permet avisar als lectors que has publicat un "post" al blog, d'altra manera difícilment tindries seguidors però, també te'n adones quan surts de casa i socialitzes amb el col•lectiu de fotògrafs que, hi ha més gent que et segueix de que la que tu et penses, i tu pots ser de gran ajuda per a ells, ja que si tens alguna cosa aprofitable, ells ho llegiran i en trauran un profit encara que no t'ho diguin i si tens una vocació això és molt enriquidor.
    També he de reconèixer que el món canvia molt ràpidament, molt més que nosaltres! Poder el que ara pot interessar, demà estigui passat, "demodé". Els valors de la constància, l'esforç, la recerca constant (innovació), l'estil propi, les dots de comunicar, etc. són fonamentals en aquesta tasca..., com en la vida ;-)

    ResponElimina
  4. Bones Esteve,

    Els blogs estan desfasats... es una bona reflexió, sens dubte però només és una primera part, falta la segona que seria preguntar "en base a què o en opinió de qui"?

    Com diu en Jose un bloc té una sèrie de sacrificis ja que les entrades s'han de crear curosament i s'han d'il·lustrar en el nostre cas en què el fem servir per fotografia. Si fos un Vlog (video-blog) llavors hauriem d'afegir videos o directament tindriem un canal de youtube o de vimeo en format de blog.

    Si es busca una finalitat econòmica amb les imatges (venta)... un blog no és l'eina necessària.
    Si es vol arribar a tota una col·lecció d'amics o suposats amics que no són res més que un directori de contactes d'una xarxa socia que en la gran majoria de vegades no hi ha interacció,... un blog tampoc és l'eina adequada.
    Si només es volen mostrar fotos sense donar-les un contingut o una història encara que sigui breu... un blog no és l'eina.

    Un blog és un espai on el blocaire, que ha de tenir vocació, mostra allò que vol mostrar fent-ho universal i que arribi a qui ho vulgui veure. Abans si que tots els blogs es solien llegir amb lectors de feeds RSS com el desaparegut Google Reades o el Feedly que encara existeix... pero cada vegada s'indexa menys excepte els que ho fem des de les barres laterals dels nostres blogs (tu, en Pere, jo...) i que ens serveix per "xivar-nos" del treball de gent que ens interessa seguir i de retruc ens ajudem els uns als altres a donar publicitat als companys i les seves entrades també als nostres visitants (això també podria ser un debat dels usos que té, alguns fins i tot semblant als partidismes de les xarxes socials... si jo t'indexo a tu tu m'hauries d'indexar a mi... si, si, també hi ha gent que es pica per això).

    ResponElimina
    Respostes
    1. Com molt bé diu en Pere, de blogs n'hi han aparegut molts i també n'han desaparegut molts. Quedem alguns, els que encara no ens hem cansat, els que creiem que serveixen i no busquem likes freds. Encara hi ha gent que crea blogs nous, crear-los és genial però no és meritori, lo difícil és estar-hi anys. jajaja m'has fet plantejar-me quants en porto jo... i porto gairebé 7 anys! (en varis blogs primer de gratuïts i després de domini propi i fins i tot amb diferents aspectes).

      Alimentar l'ego? mmm... de tot n'hi ha suposo però jo penso que no és la finalitat majoritaria. Al menys no la meva. Està clar qeu tots escrivint esperant tenir lectures i a ser possible comentaris perquè és la prova que allò que mostrem té un mínim interés per la gent que ens segueix (normalment solen ser visitants que ens van seguint el que publiquem), la llista et podria dir que és relativament curta i gairebé sempre els mateixos. Com veus si és per ego no arribariem gaire lluny.

      Una altra cosa és la falta de temps de la gent. No tinc clar si és falta de temps real perquè volem abarcar molt o bé és una excusa més que es diu per no molestar-nos a escriure i només llegir.

      Elimina
  5. Per la meva part.
    Segueixo penjant fotos el blog, el meu ritme quan a mi em va be, no em plantejo si passa de moda o no.
    El meu blog esta allà per qui el volguí veure, mirar o comentar.
    Quan jo vull passar una estona passejo per blogs amics o descubreixo de nous.... allà estan, no m'agraden les obligacions mi què ningú es senti obligat,en fa il.lusió rebre visites i comentaris, no diré que no.
    El dia que sigui una obligació deixaré de publicar.
    Salutacions.

    ResponElimina
  6. Molt bona reflexió Esteve. Jo ja fa un any aproximadament vaig separar més les entrades. El motiu, no sempre és fàcil acompanyats les imatges amb un text interessant. Mai m'ha agradat escriure massa, tampoc és el meu fort. Per això vaig crear la pàg. web.
    Dit això no crec que estiguin passats de moda, simplement s'ha fet una selecció natural, alguns s'han abandonat, d'altres continuen ben actius i d'altres com el meu no són tan actius però continuen ben vius.
    Salut!

    ResponElimina
  7. Hola Esteve! És com tot company, la cosa va a temporades i a vegades la feina passa a ser prioritària per salvar la situació, d'altres les situacions familiars, la canalla, etc... tot influeix, penso que el moment és complicat per a molta gent, jo soc autónam i les estic passant putes, segur que m'entens. A vegades "somio" que treballo amb una empresa i només tinc que posar-hi les 8 h que toquen i veuries la quantitat de fotos que tindria, fins i tot tindria una càmara i un bon objectiu per a disfrutar en comptes del pot que tinc, enganxat amb "superglú" i tot! ja, ja, jaaa...
    Tindria més temps per el meu BLOG, per el meu cas és qüestió de falta de temps company, un blog requereix temps i esforç per fer les coses ben fetes, si no disposes d'alguna d'aquestes coses pot ser que el tema es ralentitzi!
    Però m'encanta esperar el cap de setmana, a veure si puc fer alguna escapadeta i treure'n algo de profit i per donar un cop d'ull a la xarxa i veure els vostres blogs amb fotos noves o les xarxes socials.
    A veure si en el futur millora la cosa,
    Una a braçada!

    ResponElimina
    Respostes
    1. T'entenc perfectament, jo tambe soc autonom i somio com tu i maldic el dia que hem vaig decidir a fer el pas...

      Elimina
  8. Buenas reflexiones Esteve, yo publico en varios sitios mis fotos, pero sin duda lo que más valoro es mi blog que no tengo pensado dejar mientras siga haciendo fotos, estén más de moda o menos, espero que sea toda mi vida, pero la vida da muchas vueltas, jejeje, y tampoco puedo asegurarte que no lo deje alguna vez por un motivo u otro.

    También me gusta de los blogs, que en ellos suele ponerse más texto, más chicha, jejeje, aunque muchas veces no te da tiempo a leer las entradas que te gustaría, para mi tiene más valor, por ejemplo a la hora de aprender o de crear debates como este.

    Un saludo.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Totalmente de acuerdo contigo, hay mas debate y más expresividad

      Elimina
  9. Potser sí que estàn passats de moda, ara amb les xarxes socials és molt més senzill, però com diu Pere, també el resultat és sol inmediar, sense continuació temporal perquè la foto o el que sigui es queda perduda entre tantes coses. El meu el vaig començar fa ja 7 anys, com passa el temps, i el vaig fer per a donar a coneixer la meua zona, no pas per les fotos, perquè ara veig les priemres i m'alegro d'haver avançat en la matèria fotogràfica he he. Hi ha hagut dies que he tingut ganes de deixar-lo, però no em lleva gaire temps, hi penjo les meves fotos, dono a conéixer la meva petita llengua i he fet coneguts. Que més puc demanar-li?
    En fi, que crec que com tot, s'hi han quedat els que més o menys funcionen, i en aquest mundet fotogràfic fins hem fet una xicota comunidat on ens coneixem gairebé tots. Que cadascú faci el que vulgui, jo per ara continaré amb el meu, encara que tindre un blog ja sigui una cosa vintage :-D
    Que vagi bé.

    ResponElimina
    Respostes
    1. A mi personalment el teu blog hem fa venir ganes de pujar per el teu veínat.... O sigui que no el deixis pas!

      Elimina
  10. Les modes no estan fetes per a mi, mai hi he cregut ni de manera positiva ni de manera negativa.
    No tinc compte de 500px, una vegada vaig pujar una o dues fotos al flickr (fa uns 6 anys i em vaig adonar que no era el que jo volia) i tinc compte de facebook que només faig servir per publicitar quan faig una entrada al bloc (mai he pujat fotos al FB).
    Tinc un bloc perquè trobe que m'obliga a buscar, a millorar, a reflexionar... Qui vol interactuar ho fa, qui no vol doncs ja està bé, però si ha mirat les fotos i llegit l'entrada jo ja em done per satisfet. Abans mirava el fluxe de visites, ara ja fa molt de temps que no m'ho mire, no em preocupa. Tinc un bloc perque m'agrada. Passat de moda? Potser, però a mi em satisfà estar passat de moda. Potser per això he estat gran part de la meva vida remant contracorrent :-)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Estic d'acord que amb el blog pots interactuar molt més i segur que dels comentaris en pots treu re alguna cosa positiva.

      Elimina
  11. Hola Esteve, rotundament no crec que els blogs estiguin desfassats. El que passa és que cada cosa va trobant el seu lloc en aquesta era boja d'Internet.

    Amb el pas del temps, alguns s'adonaran que les "converses" al cafè del Facebook hauran quedat en això, converses de cafè. I això no vol pas dir que el que es comparteix sigui banal, però en funció de quins canals sintonitzis, caldrà destriar molt el gra de la palla.

    Per altra part, el blog torna a agafar el sentit original de "quadern personal". I si algú et vol seguir o li interessa el que comuniques, ja buscarà la forma de connectar.

    A cada eina, una utilitat. Però també actualment, en aquesta era boja d'Internet, les connexions entre webs, blogs i xarxes socials són més fluïdes.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Bones Ramon
      M'agrada la idea de "Quadern personal" escau molt bé amb la definició que jo donaria

      Elimina
  12. He anat a mirar al meu blog i veig que estic en el meu vuitè any. Jo tinc clar que és fotogràfic, no sé escriure, aixi que vaig pujant fotos sense text o acompanyades d'un text mínim. I tant feliç, ho faig per la meva familia, sobretot per a la meva mare, que sé que cada dia entra i mira. Si entra algú més, benvingut. Si és moda o no depén del moment vital de cadascú, no de l'any en curs, ens relacionem amb qui començava alhora que nosaltres aproximadament, i hem passat aquesta fase més o menys a la vegada, però no crec que els blogs aixins en generals estiguin passats de moda. El meu nanu escriu al seu i ben content que està...

    ResponElimina
  13. M'encanta el vostre blog (les vostres fotografies) i seria una llàstima que ho deixéssiu còrrer per això que sembla de que els blogs estan desfasats (?) Tot són tendències que van i vénen... Penso sincerament que el que cal és saber si a un mateix tenir un blog li serveix per a créixer en el seu propi coneixement i si, a més, es pot compartir amb gent d'afinitats semblants... molt millor!
    M. Pilar http://artgrocdefoc.com/

    ResponElimina
  14. Benvolgut, donat que m'agrada el vostre blog, per això us he nominat (juntament amb d'altres autors de blogs) al Premi One Lovely Blog Award..., tal com han fet amb el meu bloc Des de dalt del turó. Si l'interessa saber-ne més, pot entrar al meu altre blog: Des de dalt del turó http://des-de-dalt-del-turo.blog.cat/premi-one-lovely-blog-award/ on trobarà més explicacions. No està obligat a seguir-ho, però és una manera d'anar coneixent bons blogs.
    Moltes gràcies, M. Pilar Martínez Herrero (Grocdefoc)

    ResponElimina